Kiezen om gekozen te worden…

0

Door: Marianne Poot, partner bij The Care Factory

Steeds meer klanten, patiënten en cliënten willen bewust kiezen voor de partij die aan hen zorg verleend. En bewust kiezen betekent dat er ook iets te kiezen moet zijn. Dat is de kern van zorgmarketing: laat de klant, patiënt of cliënt weten waar hij of zij voor kiest en richt de organisatie hier op in.

Kiezen om gekozen te worden
Dat betekent in eerste instantie een helder aanbod gebaseerd op de vraag van de klant en de waarden die de organisatie heeft. Nog te veel organisaties profileren zich met ‘goede zorg’ of ‘aandacht voor mensen’. Noodzakelijk als basis en heel belangrijk, maar niet meer voldoende om onderscheidend te zijn in de markt.

Wij helpen u met het scherp formuleren van beide zaken. We gaan samen met medewerkers en directie op zoek naar de verhalen die de identiteit van de organisatie bepalen. Deze identiteit vertalen we in een uniek aanbod met unieke kernwaarden. Die door de hele organisatie herkend en gedragen worden.

Vinden om gevonden te worden ?
De tweede belangrijke stap is het bereiken van klanten. We analyseren wie en waar uw klanten zijn. Daarna zetten we een strategie uit hoe de klanten te bereiken. Waarbij we betrekken dat uw klant veelal via een verwijzer of via familie naar uw organisatie komt. En dat het internet en social media een steeds belangrijkere rol spelen.

We vertellen u graag meer over onze aanpak. Bel of mail voor een vrijblijvend gesprek met: Marianne Poot, telefoonnummer 06 20 99 60 6, mailadres mpoot@thecarefactory.nl

Deel via:

Over de auteur

Esther Kornelis

Recruitement en outplacement. Esther is medeoprichter van The Care Factory. 06 42 62 67 09

Reageer

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.